Diyet gıdaları aşırı yemek yediriyor
Bilimadamları, sık sık az kalorili yiyecekler yemenin kilo verdirmediğini belirlediler.
Bristol Üniversitesi’nde yapılan araÅŸtırmada, insanların düşük kalorili yemekler seçtiklerinde, bunu telafi etmek için daha büyük porsiyonlar yediklerini gören araÅŸtırmacılar, çalışma süresince sevdikleri yiyecekleri gören katılımcıların diÄŸer yiyeceklerden daha büyük porsiyonlar almadıklarını söylediler. 76 kiÅŸinin 18 farklı yiyecek üzerindeki tepkilerini inceleyen araÅŸtırmacılar, porsiyon başına daha az kaloriye sahip yiyecekleri seçen katılımcıların, bunu telafi etmek için porsiyon büyüklüğünü yükselttiklerini fark ettiler.
İngiliz Beslenme DerneÄŸi’nin konferansında sunulan çalışma, bu ÅŸekilde yemenin tüm yemek süresince daha fazla kalori alımına yol açtığı kaydedildi.
Bencede öyle diyetle yediklerimiz karnımızı doyurmadığı için porsiyonlarıda daha çok yemeğe başlıyoruz.Bunun sonucunda da belki daha fazla kilo alıyoruz.
Tutmayın beni... Yorum yazcam.